Pozycjonowanie i YouTube Ads – jak długo trzeba czekać na efekty?

Reklamy YouTube to reklamy Google Adsense, które są odtwarzane przed, po lub w trakcie filmów publikowanych w tym serwisie. Pojawiają się po prawej stronie ekranu i są wyróżnione szarą etykietą “Reklama”. Jak się okazuje, YouTube Ads są w obecnych czasach bardzo skuteczną formą reklamy online. Inną istotną strategią marketingową jest pozycjonowanie stron internetowych, czyli budowanie widoczności witryny w wyszukiwarce. Wielu właścicieli firm zastanawia się jednak, jak długo należy czekać na efekty tych kampanii. Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy przyjrzeć się czynnikom wpływającym na czas niezbędny do uzyskania pierwszych wyników pozycjonowania.

Co wpływa na szybkość widocznych efektów pozycjonowania?

   1. Branża firmy

Chodzi tutaj dokładnie o konkurencję, z którą musisz rywalizować o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania dla konkretnego słowa kluczowego. Pamiętaj, że im więcej jest firm, które pozycjonują się na tę samą frazę, tym mniej widoczne są efekty tych działań.

   2. Możliwości budżetu firmy

Od budżetu, który możesz przeznaczyć na pozycjonowanie, zależy w dużej mierze intensywność i zakres pracy agencji SEO. Jednak pamiętaj, że lepiej podejmować jakiekolwiek działania niż żadne! To samo dotyczy również kampanii YouTube Ads. Każda strategia reklamowa uzależniona jest bowiem od możliwości finansowych danej firmy.

   3. Otrzymane kary od Google

Niestety, jeśli na Twoją stronę internetową została już nałożona kara od Google, najpierw musisz jej zaradzić. Tylko wtedy, kiedy nie będziesz miał żadnych problemów z witryną, możesz podjąć się działań pozycjonujących. W tym przypadku musisz liczyć się z dłuższym czasem oczekiwania na efekty.

   4. Jakość usług agencji SEO

Jest to chyba najważniejszy aspekt, który wpływa na widoczność efektów z działań. Skuteczność zależy przede wszystkim od wybranej przez Ciebie agencji SEO. Chodzi o to, że im większe ma ona doświadczenie, tym szybciej będziesz mógł zobaczyć efekty.

   5. Zasięg działań

Lokalne pozycjonowanie strony WWW z pewnością zajmie o wiele mniej czasu niż działania SEO na cały kraj czy rynek zagraniczny. Efekty pracy są zależne od Twojego celu, niezależnie od tego, czy realizujesz kampanię YouTube Ads czy zajmujesz się optymalizacją pod kątem wyszukiwarek.

Pozycjonowanie + YouTube Ads = najlepsze połączenie!

Jak widać, na efektywność i czas pozycjonowania wpływa wiele różnorodnych czynników. To samo dotyczy kampanii YouTube Ads. Konkurencyjność branży, staż danej firmy czy jakość usług agencji marketingowej to tylko niektóre elementy działające na skuteczność kampanii. Pewne jest jednak to, że przy połączeniu obu tych strategii, uzyskane wyniki okazać się mogą kluczem do sukcesu każdej marki. Warto więc opracować plan działania uwzględniający zarówno SEO, jak i reklamy w YouTube!

 

Kategorie