Reklama Google Ads to najpopularniejsze medium reklamowe do prowadzenia płatnych kampanii cyfrowych. Pozwalają reklamodawcom dotrzeć do grupy docelowej przy niewielkich kosztach i wysiłku. Zanim zaczniesz, musisz utworzyć konto Google. Jeśli go nie masz, zarejestruj się w usługach wyszukiwarki.
Aby skonfigurować kampanię, kliknij link w prawym górnym rogu ekranu i wybierz „Utwórz kampanię”. Możesz skonfigurować kampanię jako organiczną, czyli w wyszukiwarkach lub na stronach partnerskich takich jak YouTube. Jeśli nie masz wystarczającego budżetu na kampanię wideo, prawdopodobnie potrzebujesz organicznej kampanii reklamowej.
Zanim zdecydujesz się na publikację reklam Google Ads upewnij się, że masz odpowiednich ludzi do realizacji swoich pomysłów. Najważniejszym krokiem jest wymyślenie wielu pomysłów i przetestowanie ich w praktyce, aby wyłonić najlepsze. Niektóre firmy używają tablic oraz organizują burze mózgów w celu dzielenia się swoimi przemyśleniami
Skuteczna reklama Google Ads jest ważną częścią marketingu internetowego. Są one wykorzystywane w celu przyciągnięcia, zaangażowania, utrzymania odbiorców i sprzedaży usług oraz produktów. Aby skutecznie tworzyć dobre treści do reklamy tego typu, trzeba znać podstawy tworzenia skutecznych treści internetowych. Oto kilka przykładów skutecznych sposobów ich tworzenia:
1. Użyj w reklamie silnego wezwania do działania (może być to np. czerwony przycisk z napisem “kup teraz”).
2. Jeśli to możliwe, dodaj osobisty akcent do swojego logo lub zdjęcia. Zastosuj elementy przykuwające uwage.
3. Dołącz obrazy, które mają jasne przesłanie lub wzbudzające emocje elementy, takie jak zwierzęta i twarze.
Projektując kampanie reklamowe, pamiętaj o tych trzech rzeczach: grupie docelowej, rodzaju przekazu i celach.