Pozycjonowanie stron czy kampanie google ads?

Przedsiębiorcy planujący większe działania reklamowe w internecie, zastanawiają się często czy lepiej dotrą do nowych klientów stawiając na pozycjonowanie swojej www, czy może jednak warto skrócić drogę wybierając kampanie google ads? Która z tych opcji jest lepsza i w jakich sytuacji warto ją wybrać? Jak się okazuje, odpowiedź wcale nie jest tak jednoznaczna, jak mogłoby się wydawać. Obie te formy promowania strony internetowej mają swoje plusy i oczywiście różnią się ceną oraz czasem, w którym zauważa się pierwsze efekty.

Kampanie google ads w odróżnieniu od pozycjonowania stron są działaniem, które zdecydowanie przynosi efekty od razu. Raz wykupiona i dobrze skonfigurowana reklama w tym systemie, dociera do nowych użytkowników już w pierwszych minutach po jej uruchomieniu, co sprawia, że wzrost odwiedzających np. sklep internetowy, jest widoczny natychmiast. Pozycjonowanie stron daje z kolei efekty bardziej długofalowe: w momencie podpisania umowy z agencją seo, która się nim zajmie, najpierw planuje ona działania, wdrażając je do sieci systematycznie, więc widoczność witryny na lepszych pozycjach google niż dotąd, może być zauważalna dopiero po kilku miesiącach. Osoby, którym zależy na sezonowych promocjach, które od razu dotrą do klienta, powinny postawić więc na kampanie google ads, które dadzą im ten właśnie efekt.

Jednocześnie, dobrze jest rozważyć symultaniczne, czyli jednoczesne działania i w zakresie kampanii ads i pozycjonowania. Dzięki temu, w momencie zakończenia trwającej kampanii google ads, będziemy wiedzieć, że w tle cały czas wzrasta pozycja strony dzięki pozycjonowaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie