Reklamy telewizyjne, radiowe czy internetowe rządzą się swoimi prawami. Muszą być dynamiczne, przykuwać odbiorcę różnymi elementami. Soczyste kolory, wyraziste napisy, ciekawa scenka do odegrania. To elementy, które sprawiają, że ludzie nieco bardziej przywiązują uwagę do tego, co w danym momencie pojawia się na ekranie. Ale oprócz elementów wizualnych, bardzo ważny jest także głos narratora, lektora, który przyjaznym i wyrazistym głosem opowie o danym produkcie i sprawi, że taką reklamę będzie się oglądało bardzo przyjemnie. Lektor do reklamy to najczęściej głos męski. Natomiast z roku na rok pojawia się także coraz więcej kobiet w tym zawodzie. Lektor do reklamy w wersji kobiecej najczęściej jest narratorem z perspektywy pani doktor, mamy – osoby, która troszczy się o innych i dlatego wybiera taki, a nie inny produkt. Ten efekt podprogowy jest dosyć skuteczny, bowiem powielany już od jakiegoś czasu regularnie. Chcąc zostać takim właśnie lektorem, wcale nie trzeba skończyć studiów aktorskich, ani też szkoły muzycznej, w których to wykładana jest nauka emisji głosu. Natomiast konieczne są ćwiczenia nad głosem, nauka modulacji, których to można równie dobrze nauczyć się na indywidualnych lekcjach z trenerem. Lektorzy występują nie tylko w reklamach, ale także jeśli uda im się wygrać casting, to zostają obsadzeni w różnych filmach oraz serialach animowanych, aby dubbingować, czyli podkładać głos. Jest to z pewnością ciekawy rodzaj pracy, który daje wiele frajdy i satysfakcji, kiedy można usłyszeć nagle swój głos dobiegający z telewizora czy radia. https://kslektor.pl/